Pages

Ads 468x60px

Social Icons

marți, 24 iulie 2012

Cat de mult conteaza portofoliul personal pentru un content writer?

În ceea ce privește importanța portofoliului personal pentru un content writer, mulți spun că acest aspect este vital dar sunt și persoane care cred că nu doar protofoliul e decisiv în atragerea de noi comenzi. Bineînțeles că fiecare vine cu părerea sa personală și cu argumente care de care mai convingătoare, dar până la urmă care e adevărul? Cât de mult contează portofoliul personal pentru un content writer?


Mediul online este definit în principal de faptul că interacţiunile dintre persoane au loc fără ca acestea să se cunoască propriu zis, fără să aibă contact fizic, ci doar virtual. Din această cauză, atunci când îţi oferi serviciile pentru a practica un anumit job pe net, abordarea e mult diferită faţă de interviurile clasice să zicem.
În viaţa de zi cu zi, atunci când vrei să te angajezi îţi depui CV-ul şi apoi eşti chemat pentru un interviu.
În online însă lucrurile stau cu totul altfel. Şi asta pentru că angajatorul nu poate interacţiona cu tine în mod direct.

Cel puţin în ceea ce priveşte meseria de content writer, clientul, înainte să încheie un contract de colaborare, trebuie să fie convins că cel pe care îl va angaja are abilităţile necesare pentru a duce la bun sfârşit jobul cu care a fost însărcinat. În încercarea de a-şi convinge clienţii, mulţi content writeri apelează la un portofoliu personal.

Ce este un portofoliu personal?


Pentru a fi credibili, scriitorii web îşi adună toată muncă (sau măcar articolele cele mai relevante) şi o postează apoi, de obicei, pe blogul personal. De multe ori, chiar şi blogul personal în sine reprezintă un portofoliu.

Însă, oricât de atrăgător ar arăta un portofoliu, el nu oferă garanţia unei viitoare colaborări. De ce? Pentru că angajatorul nu are de unde şti dacă acel portofoliu este al tău sau dacă nu cumva a fost copiat sau furat din altă parte.

Din această cauză, unii content writeri refuză să îşi alcătuiască un portofoliu iar atunci când negociază cu diverşi clienţi, se oferă să redacteze câteva articole de probă. Această variantă pare să fie pe placul multor angajatori, fiindcă doar aşa se pot convinge că încredinţează jobul unei persoane competente.

Totuşi, portofoliul personal nu trebuie neglijat pentru că ajută la construirea unei prime impresii şi cum de obicei prima impresie poate conta cel mai mult, un portofoliu bine alcătuit şi credibil poate contribui considerabil la atragerea de noi clienţi.


0 comentarii:

Trimiteți un comentariu